Vissen in Duitsland

Een weekendje Duitsland stond op de planning, zoals gewoonlijk ging de hengel ook mee. De eerste dagen hebben we weinig gevist en lekker de omgeving ontdekt. Toen we op een gegeven moment gingen zwemmen nam ik toch maar even m’n hengel mee, bij het water aangekomen was ik daar erg blij mee, wat een ontzettend mooie omgeving!

Roofvissen.eu Niek Duitsland

Wat een prachtig water

Na een paar worpen zag ik een duiker naar het naastgelegen stuwmeer, deze stek bleek vol te liggen met baarsjes. De ene na de andere vis werd hier dan ook al snel gevangen.

Roofvissen.eu Niek Baars Duitsland

Na deze vissen smaakte het natuurlijk naar meer. In een riviertje dat door ons dorp liep zagen we al snel forellen zwemmen, grote forellen. Helaas wisten we deze niet te vangen, ook al visten we bij een lokal die half dronken was in de tuin.

De dag daarna stond eerst een ochtendje shoppen op de planning en daarna langs een meertje wat we een aantal dagen eerder gespot hadden. Na een aantal worpen kwam ik erachter dat een klein plugje de beste manier was om de vissen te belagen. Ik koos voor de Spro prime fat crank 20 dit omdat hij door z’n bolle vorm goed te werpen is met een zuchtje wind. Na een paar worpen een aanbeet! Shit los, verder draaien en BAMM wat een aanbeet, een mooie regenboogforel hing aan de andere kant van de lijn. Wat een power zit er in die vissen zeg!

Forel Niek Roofvissen.eu

Wat een vis, een nieuw PR

Na deze vis vingen we aan de lopende band, de ene na de andere bruine forel viel voor het kunstaas.

Bruine Forel Roofvissen.eu Niek

Ook dit was een PR

Niek Roofvissen.eu

De visserij was eigenlijk super simpel, zo ver mogelijk werpen, plantenbedden een beetje ontwijken, gewoon monotoon binnen draaien en af en toe even op laten drijven. Met deze manier van vissen heb ik alle vissen gevangen. De aanbeten waren super divers van volgers tot vissen die de plug gewoon keihard kwamen halen. Het mooie was dat ik alle aanbeten gewoon zag gebeuren, dit omdat het water niet dieper was dan 1,5 meter en super helder was! De eerste dag ving ik rond de 10 forellen.

De volgende dag en tevens de laatste dag moest er natuurlijk weer gevist worden. Iets eerder weg zodat we langer konden vissen. Zelfde visserij als gister, werpen en hangen. Af en toe viel het even stil maar dat was hooguit een kwartiertje. Ook de 2e dag 1 regenboogforel en de rest bruine forellen met een totaal van zo’n 20 stuks.

Werpen Niek Roofvissen.eu

werpen hangen

Prachtige Forel

stuk voor stuk prachtig gekleurd

Mirthe Roofvissen.eu

wat een prachtig exemplaar

Spro Niek Roofvissen.eu

alle forellen op dat ene plugje

Aan het einde van de dag wisten we ook nog een wat grotere bruine forel te vangen.

Forel Niek Roofvissen.eu Duitsland

een visje vol power

Niekster

geslaagde sessie

Al met al misschien zo’n 3 uur gevist maar die tijd wel super effectief benut, wat een ontzettend gave beleving. De volgende vakantie zal de hengel ook zeker weer mee gaan!