Gunki Iron Tournament met team Lucky John.

team lucky john

Wij waren 1 van de 83 teams die meededen met de 24 uurs marathon viswedstrijd die werd georganiseerd door Gunki. Ons team bestond uit Mark Lubberts, Ugis Gross en Gerrit van Dijk met als team naam en sponsor Lucky John.

Mark en ik hadden voor de vrijdag een hotel geboekt om mooi op tijd in Rotterdam te zijn. We hadden met Ugis afgesproken om hem daar aan de waterkant op te zoeken en ons plan te maken voor de volgende dag.

team lucky john gunki streetfishing

Even snel met de bus van Ugis over het parcours om wat stekken uit te proberen. Eerst de Maas en de Coolhaven en daarna de grachten. We wisten genoeg om een plan te maken voor de volgende dag. Onder het eten hadden we besloten om s’ochtens in de grachten te gaan snoeken en later op de Maas op baars en snoekbaars te vissen.

De volgende ochtend om 06:30 uur de wekker gezet om op tijd bij de Headquarters te zijn. Rond 08:30 uur hadden we ons ingeschreven en hadden we alle spullen gekregen die we nodig hadden voor de wedstrijd.

headquatters gunki

Om 11:00 uur gingen we van start en konden de 249 vissers zich opmaken voor 24 uur vissen in Rotterdam. Zoals afgesproken gingen wij gelijk naar de grachten in het centrum om achter de snoek aan te gaan.

Aangekomen op de stek begonnen we direct met ons kunstaas te werpen. Ugis kreeg 1 volger en daar bleef het bij. Dus verder lopen en het water blijven af werpen met shads, spinnerbaits, streetrunners en crankbaits.

Bijna op het einde van de grachten deed ik een crankbait er aan en na een paar worpen een klap en BAM een snoek van 64 cm. De eerste punten zijn binnen.

gerrit snoek 64cm

Nu wisten we dat snoek aanwezig was dus ik bleef gooien en na een uur was het weer raak. Deze keer een snoek van 80 cm. Om 16:00 uur gingen we richting het grote water om daar baars en snoekbaars te verleiden met de Lucky John shads.

Het water stroomde daar redelijk hard zodat ik op de dropshot montage met 20 gram moest vissen. Mark en Ugis waren met loodkoppen aan het jiggen.

Na even zoeken deed ik de Rock Craw 2.8” in de kleur Potomac Blue er aan van Lucky John en niet veel later kreeg ik een beuk er op. Het was een mooie snoekbaars van 46 cm. Na het meten en fotograferen konden we hem weer van zijn vrijheid laten genieten.

snoekbaars 46

Nadat het een poosje stil bleef en het water harder begon te stromen zijn we weer gaan zoeken.

Bij een brug aangekomen pakte ik nog een baars van 29 cm. Met nog anderhalf uur te gaan liepen we richting Head quarters. Daar zagen we nog een brug waar we wat worpen deden en Mark pakte een mooie baars van 30 cm op de dropshot.

mark baars

Om 23:00 uur hadden we een pitstop en moesten we de foto’s laten controleren. Daarna werden we gekoppeld aan een team.

Na een kop soep en wat koffie werden de gekoppelde team opgeroepen. Wij waren nu samen met een Franstalig Belgisch team waarvan er 1 in de auto ging slapen en de overgebleven teamleden gingen met ons op pad.

Na een paar stekken en weer een flinke wandeling kwamen we onder een brug terecht. Mark pakte onder deze brug in de Maas nog een snoekbaars die helaas net niet aan de maat was.

We liepen daarna richting de oude haven in om het daar maar te proberen.

Op de stek was het water niet al te diep en ik had met mijn lijn vastgezeten. Helaas alles kwijt geraakt dus moest er weer opnieuw geknoopt worden. Ik deed er een nieuwe shad aan en dat was geen verkeerde keus.

baars

Na een paar worpen onder de brug klapte er een snoekbaars van 50 cm op. Niet veel later pakte ik een baars van 27 cm en een snoekbaars van 50 en 46 cm de punten liepen al mooi op maar is het genoeg?

gunki streetfishing

Om 05:00 uur namen we afscheid van onze Belgische vrienden en gingen wij weer proberen om snoek te vangen. Maar helaas konden we ze niet vinden dus maar weer richting de Maas.

Na een aantal stekken en geen aanbeet vonden we het mooi geweest en zijn richting de auto gelopen om daar het laatste uur nog wat te proberen maar helaas zat er niet meer in.

Om 11:15 uur zat het er op. Terug naar de Headquarters om alle foto’s te laten controleren en wat te herstellen en uit te rusten na zo’n uitputtingsslag.

Uiteindelijk zijn we met ons team op de 25e  plaats geëindigd met 422 cm aan vis. In 24 uur hebben we een afstand van 33 kilometer gelopen door Rotterdam. Al met al hebben we ons met z’n drieën goed vermaakt in de 24 uur zonder dat er 1 heeft geslapen.

Het eerste wat ik dacht is ik doe dit nooit weer maar na een goede nachtrust was het wel een hele belevenis om een keer meegemaakt te hebben.

Waarschijnlijk doe ik volgend jaar toch wel weer mee als ik mijn teammaten ook zo gek krijg.