Groot water.. Grote Snoek?

23 augustus 2015

Opzoek naar Jessica haar “grote” Snoek!

Uitgenodigd door Rocky & Harry gingen Jesse en ik zondag 23 augustus vroeg op pad met de eerste trein naar Zwolle. Daar stonden Rocky en Harry al klaar met de boten achter de auto en zo vervolgden wij onze reis naar het Veluwemeer. Het doel was om mijn eerste grote snoek te vangen. Aangekomen bij de trailerhelling, hadden we de boten snel te water.

Roofvissen.eu Jessica snoek werpen (1)

We zijn begonnen met een klein stukje trollen en niet veel later kwamen we aan bij de eerste stek en begonnen we met werpen.

Roofvissen.eu Jessica snoek werpen (2)

Ik maakte gebruik van de Hearty Rise Evolution met een werp gewicht van 10 tot 42 gram, als aas een spinnerbait. De spinnerbait werd gevist over een wierbed met daaronder 2 tot 3 meter water.

Roofvissen.eu Jessica snoek werpen (3)

Na een dik halfuur te hebben gevist kreeg ik de eerste aanbeet, dat mocht helaas niks worden dus visten we weer vol goede moed verder.

Roofvissen.eu Jessica snoek werpen (6)

Door de stroming mee gedrift lagen we nu een aantal meters verder van de eerste stek, na een tig aantal worpen mocht het dan eindelijk toch baten.. Mijn eerste snoek! Een harde aanbeet en een korte dril had ik hem in de boot. Ow wat is dit gaaf! Rocky onthaakt snel de vis en hij legt mij de kieuwgreep uit en dat lukt mij ook meteen! Foto, meten en weer terug gezet in het water, de vis schiet gelijk weer de planten in. Yes!

Roofvissen.eu Jessica snoek werpen (4)

Na weer een paar uurtjes te hebben gevist, namen we een korte pauze en hebben we de vangst van mijn eerste snoek gevierd.

Roofvissen.eu Jessica snoek werpen (5)

Toen we het water weer op gingen, zochten we andere/nieuwe stekken op. We zijn even aan het werpen geweest maar dat leverde niks op, daarna zijn we gaan trollen. Na een paar mooie vissen voor Rocky waaronder een grote roofblei, was ik ook weer aan de beurt.

Roofvissen.eu Jessica snoek werpen (7)

Ook het trollen gaat super op de Hearty Rise hengel, alleen nu een hornet 6 eraan en toen dacht ik dat ik vast zat.. maar toen de boot in de achteruit was gezet bleek dat niet zo te zijn. Dat zegt genoeg over de kracht van de aanbeet volgens mij.  Na een stevige dril en twee wierbedden verder, had ik met wat hulp van Rocky  de vis eindelijk in de boot. Meten, foto, genieten en weer terug gezet.

Roofvissen.eu Jessica snoek werpen (8)

Na een tijdje zoeken hadden we Jesse & Harry weer gevonden, en begon de avontuurlijke terugreis naar de trailerhelling. Door de harde wind, stonden er golven waarvan sommige een meter hoog. Toen we zeiknat en met de nodige vliegles weer op het vaste land stonden konden we de boel weer opruimen. Met het doel bereikt, 2 mooie snoeken van 77,5 & 78 cm en een hele gezellige dag met de mannen, kon ik tevreden naar huis!

Roofvissen.eu Jessica snoek werpen (9)

Dit smaakt naar Meer. Mijn ervaring op de Hearty Rise hengel is toch wel dat de hengel erg licht van gewicht is waardoor je er gemakkelijk de hele dag mee kan vissen, en door de stevige body voel je precies wat de vis doet. Een heerlijke eerste ervaring met de snoek op groot water.