EEN DAGJE VISSEN IN AMSTERDAM

Een tijdje geleden vertelde Alexander dat hij week 37 en 38 vakantie had. Dus ik in mijn werkschema gekeken en zag dat ik dinsdag 15 september vrij was.

Een mooie doordeweekse dag om naar Amsterdam te gaan om daar te vissen.
De zondag ervoor even het weerbericht bekeken en het zag er niet zo mooi uit met af en toe een bui. Maar met de windkracht 6 die voorspeld was wilde ik het afzeggen, maar ja;
Alexander zei dat het wel mee zou vallen als we wat beschutte plekken op zouden zoeken, en daar was ik het wel mee eens. We hadden om 06:30 uur afgesproken bij mijn huis om te vertrekken en na een dik uur rijden kwamen we aan bij de parkeerplaats.

Roofvissen.eu konger (2)

Gelijk daar het water opgezocht, maar de wind was iets te hard en dus gauw met het pontje naar de andere kant waar we om 08:15 uur aankwamen en direct het aas te water lieten.

Alle twee een andere shad er aan en vissen maar. En de vis liet niet lang op zich wachten, Alexander pakte al snel zijn vissen en ik kreeg nog een klein tikje. Na 6 vissen moest ik toch maar even vragen waar hij mee viste.

Roofvissen.eu konger (1)

Zijn antwoord was dat het een Konger shad was, de Grubber shad in de kleur Lime Pearl.
Dus ik zoeken in mijn tas naar een shad met een gele kleur er in en ik had er maar 1, de
Power Grub in de kleur Chartreuse.

Roofvissen.eu konger (5)

Snel wisselen van shad en ja hoor de vissen kwamen ook bij mij naar boven.
Rond een uur of 10 een fijn bakkie koffie en een broodje, en snel weer verder want de vissen
waren lekker los.

Roofvissen.eu konger (3)

Alexander wisselde regelmatig naar een andere Konger shad en wel de Power Grub in de
kleur Amber Pepper en weer terug naar de Grubber shad, ik bleef bij de Power Grub.

Gelukkig hadden we niet zoveel last van de wind, die kwam schuin van achter maar wel rond
windkracht 5. Alleen af en toe schuilen voor wat regenbuien onder een brug waar we een
paar mooie baarsjes konden pakken.

Roofvissen.eu konger (6)

Rond een uur of 3 s’middags hadden we samen 23 snoekbaarzen en 4 baarzen. Toen het
weer wat begon te regenen zijn we gaan schuilen onder een andere brug. Konden we hier mooi even kijken of we wat baarzen konden haken met shads en plugjes.

Roofvissen.eu konger (4)

Na een tijdje toch nog even besloten de regen in te gaan om wat snoekbaarzen op
te zoeken. En om 17:30 vonden we het mooi geweest met de teller op 34 vissen. Het was weer een zeer geslaagde dag.

We waren allebei een klein beetje doorweekt en koud dus kachel ging voluit en we gingen weer volgas terug naar huis.